X

Bijlage vergeten toe te voegen

Het overkomt iedereen: je verstuurt een e-mail in bijvoorbeeld Outlook en je vergeet de bijlage toe te voegen. Toch hebben de meeste grote maildiensten een functie die je aan de bijlage herinnert als je in de tekst van de mail naar een bijlage verwijst.

Outlook herinnering instellen

Ook Outlook in de betaalde office versie heeft zowel in de app als in de online versie een herinnering voor bijlagen. In de app open je daarvoor Bestand –> Opties. Dan kies je in de linkerkolom voor E-mail. En in het onderdeel Berichten verzenden plaats je een vinkje bij Waarschuwen wanneer ik een bericht verzend waarin mogelijk een bijlage ontbreekt.

Webversie Outlook

In de webversie klik je op het tandwieltje en ga je naar Alle Outlook-instellingen weergeven. Daar kun je bij E-mail / Bijlagen aangeven dat je een waarschuwing wilt ontvangen als je een bericht verzendt waarin mogelijk de bijlage ontbreekt. Kijk wel uit als je een handtekening gebruikt waarin een grafisch bestand is verwerkt. Want zulke bestanden interpreteert Outlook automtisch als afbeelding.

Gmail waarschuwing bijlage vergeten

Bij Gmail is de geheugensteun herinnering om een bijlage te krijgen standaard ingeschakeld, alleen is de voorwaarde om de notificatie te krijgen nogal streng. Deze mailservice ontleedt de berichten en reageert automatisch wanneer je bepaalde woorden zonder bestandsbijlage hebt gebruikt. Uiteraard moet Gmail op de juiste taal ingesteld staan. Dit regel je via het tandwieltje rechtsboven (1) / Alle instellingen (2) bekijken.

Je ontvangt automatisch een herinnering als je de zinsdelen “zie de bijlage” “zie bijlage” “ik heb bijgevoegd” en “bijgevoegd bestand” in je e-mail hebt gebruikt en op Versturen klikt. Het werkt niet als je alleen de woorden “bijlage” of “attachment” hebt geschreven. Als Gmail in het Engels ingesteld staat werkt de herinnering bij termen als “see attachment


Rate this post
Windows Helpdesk: