Je hebt het Officepakket met daarbij Microsoft Word probleemloos op je Windows computer geïnstalleerd en geactiveerd. Alles werkt al tijden naar behoren maar plotseling weigert de app Word om op te starten. Word werkt niet meer goed. Wat nu? We kijken welke oplossingen er zijn.
Geschatte leestijd: 2 minuten
Office Word opstartproblemen
Outlook Word is een programma uit het Officepakket wat veelvuldig gebruikt wordt. Er is dus verhoudingsgewijs een grotere kans op problemen met de beroemde tekstverwerker. Een probleem kan zijn dat de mails blijven hangen. Wat veel mensen dan doen is het programma afsluiten en weer opnieuw opstarten. Maar vreemdgenoeg lijkt Word nu inneens te weigeren om op te starten. De reden hiervan is dat Outlook ondanks dat u het afgesloten heeft voor gedeeltes actief blijft op de achtergrond. Deze gedeeltes van het Office programma (Processen) blokkeren als het ware het opstarten van Word We moeten Word dus helemaal gaan afsluiten.
Word proces beëindigen
Het Word proces beëindigen kunt u uitvoeren met behulp van de app Taakbeheer. Het opstarten van Taakbeheer kunt u onder andere doen door met de duim, wijsvinger en ringvinger van uw linkerhand de knoppen Ctrl+Shift+Esc tergelijkertijd op uw toestenbord in te drukken.
- Klik op meer Details linksonder in Taakbeheer en op Naam
- Vervolgens klikt u op naam
- Klik nu met de rechtermuisknop op Word
- Kies en klik op beëindigen
- Probeer Word nu weer op te starten
Bekijk reacties (1)
Slechte uitleg. Hoe kan je word afsluiten als het überhaupt niet meer opstart??